Pământ și flori. Acestea ar fi cuvintele care exprimă esența brandului Lutoya. Pentru că tot ceea ce punem pe rafturile pod.ish înseamnă mai mult decât produse care satisfac anumite nevoi și fiecare brand este o poveste despre sustenabilitate, tihnă și bine, îți prezentăm în seria #brandurideBINE cum a luat naștere fiecare.
Prima poveste începe cu Florent Mathe, co-fondatorul Lutoya Creativ, un brand care te ajută să-ți umpli casa de verde.
Cine ești tu când nu te vede nimeni?
Sunt același și când nu mă vede nimeni, și când sunt în văzul tuturor. Pozitiv, hiperactiv și gânditor.
Spune-ne, în câteva cuvinte, ce este Lutoya.
Un proiect social în colaborare cu olari din România. O soluție ecologică de udare pentru plante, olărit în Corund și Horezu, din dorința de a ne îngriji de plante și de planetă în aceeași măsură.
Povestește-ne ce anume a inspirat dezvoltarea Lutoya. Cum a început povestea Lutoya?
Lutoya este o combinație între o tradiție și o afacere. Piața românească de grădinărit explodează și oamenii, deși cumpără multe plante, nu au timp pentru a se ocupa de ele. Pe de altă parte, Lutoya este și un brand manifest pentru tradiția puternică a olăritului românesc, o revenire la produse din materii prime naturale cum este ceramica și un memento pentru a cumpăra responsabil.
„Sustenabilitatea […] este un ecosistem pe care trebuie să îl respecți în fiecare zi.”
Ce înseamnă sustenabilitatea pentru tine și cum se transpune în valorile Lutoya?
Sustenabilitatea e despre produs și materia primă, despre oamenii cu care lucrăm, despre un comportament etic, despre lanțul de aprovizionare. Este un ecosistem pe care trebuie să îl respecți în fiecare zi.
A avea un stil de viață sustenabil poate părea dificil. Ai vreun sfat pentru cei care doresc să înceapă, dar nu știu cum?
Primul pas ar fi o scurtă introspecție: ce consum (mâncare, haine, detergenți), cum (ce am nevoie, ce fac în exces), de unde (produse locale, importate), cum mă comport cu oamenii (furnizori, clienți), cum mă deplasez, unde îmi pot îmbunătăți acțiunile, chiar și cu pași mici?
„Lutoya aduce funcționalitate, sustenabilitate și bucurie.”
Ce aduce bun produsul tău? De ce este o alternativă pentru un produs mass market?
Lutoya aduce funcționalitate, sustenabilitate și bucurie. Este un produs funcțional care permite economisirea de apă (până la 70%) și timp. Permite reducerea plasticului (înlocuiește picurători de plastic) și este un vas unicat, ce are în spate întreaga tradiție a olăritului. Apoi, face plantele și pe cei care le dețin deopotrivă mai fericiți. Ne învață cum trebuie să avem grija de natură și de resursele noastre prețioase. Este un obiect decorativ folosit în home design.
Cum arată procesul de producție?
Un vas Lutoya nu este simplu de realizat. Este nevoie de aproape o lună și de câțiva pași extrem de importanți astfel încât, la final, produsul să fie unul perfect:
În primul rând trebuie făcută aprovizionarea cu argilă de teracotă. Echipa a investit, la început, mult timp pentru a alege materia potrivită deoarece, în funcție de zona geografică, aceasta avea o compoziție, dar și proprietăți diferite;
După aprovizionare, olarii încep să modeleze vasul la dimensiunea și grosimea potrivită;
După ce modelarea a fost făcută, vasul trebuie lăsat la uscat. Acest proces poate varia de la câteva zile până la două-trei săptămâni, în funcție de temperatură și umiditate;
Când produsul s-a uscat complet, vasul trebuie ars la o temperatură înaltă, într-un cuptor tradițional, timp de câteva ore bune;
După ardere, vasul trebuie lăsat să se răcească.
Aceștia sunt pașii pentru vasul simplu, din teracotă. Pentru vasul Lutoya glazurat, pe lângă cei cinci pași de mai sus, produsul mai trebuie vopsit cu ajutorul unei vopsele ceramice, apoi trecut, din nou, prin procesul de ardere, dar și prin cel de răcire. Abia după aceea vasul poate fi împachetat cu grijă și trimis în lume.
Să vorbim un pic și despre tine… Ce branduri ai pe raftul din baie?
Foarte puține. Îmi place să cumpăr din magazine Zero Waste refill-uri de șampon, detergent, săpun natural. Văd totuși ceva Nivea și altceva Lush. Dar nu vreau să le fac reclamă.
Dar pe cel din bucătărie?
Aici putem vorbi. Dried fruits, Sunday Bites, Spinoa, produse de la Zero Waste, dar și Panzani și Nutella. Nimeni e perfect. 🙂
Care sunt provocările unei afaceri cu produse sustenabile?
Să fie profitabil, să nu faci compromisuri chiar dacă uneori este foarte tentant! La Lutoya avem produse fragile, din ceramică, iar împachetarea ne dă dureri de cap. Facem toate eforturile să nu folosim folie de plastic, ci hârtie kraft, carton gofrat, lână de lemn etc. Trebuie să integrăm în costurile noastre un procent de risc, pentru că nu putem conta că produsele vor ajunge întregi la destinație. Avem și un punct de ridicare pentru a evita un transport inutil.
Care este produsul tău preferat din creațiile tale?
Următorul! Creștem și ne dezvoltăm continuu, ne place să ne imaginăm și să dăm viață produselor noi, culorilor neașteptate, planurilor mărețe.
„În momentele down, să vă reamintiți misiunea cu care ați plecat în aventura pod.ish.”
Un sfat pentru pod.ish, te rugăm.
Vor fi ups and downs în cursul călătoriei voastre, e complet normal. În momentele down, să vă reamintiți misiunea cu care ați plecat în aventura pod.ish.
Un comentariu la “Florent Mathe: Lutoya aduce funcționalitate, sustenabilitate și bucurie ”
ZkSync Free Airdrop Crypto: Your Guide to Free Coins in 2023, EARN MORE THAN $1000! https://www.tiktok.com/@bigggmoneys/video/7216825799645678854